Veelgestelde vragen
1. Wie kan ik bereiken in het geval van een vraag of een klacht?
- een vraag over je order?
- een spoedbestelling?
- een vraag voor een leverancier?
- een aanvraag voor een speciaal product buiten het Pimm® assortiment?
- een suggestie voor het assortiment?
- een klacht?
… en kun je het antwoord daarop niet in onderstaande FAQ terugvinden?
De klantenservice van Pimm® staat voor je klaar en is jouw aanspreekpunt voor alle aangesloten leveranciers (ook jouw lokale bloemist). We zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 08:00 en 17:00 uur op de volgende manieren:
• Telefonisch op 010 - 310 11 99
• Via e-mail op support@pimmsolutions.nl
• Via de live chat, open de chatfunctie rechts onderin je pagina (alleen zichtbaar tijdens openingstijden)
• Via whatsapp, tijdens openingstijden kun je ons bereiken via 06 38 69 32 30
• Middels het contactformulier op de contact pagina
1.2 Ik heb met spoed een attentie nodig, kan ik niet beter direct de leverancier bellen?
Als centraal aanspreekpunt hoef je alleen nog maar Pimm® te bellen als je vragen hebt, ook bij spoed. Op deze manier wordt je bestelling ook direct op de juiste manier via het systeem verwerkt en voorkom je administratieve rompslomp achteraf – wel zo slim. Neem bij spoed dus altijd contact op met onze klantenservice.
2. Bestelproces
Nee. Levering op postbusadressen is helaas niet mogelijk.
2.2 Spoedbestellingen
Spoed? Bloemen zijn – indien besteld voor 12.00 uur – dezelfde dag nog leverbaar. Later dan 12.00 uur? Neem dan contact op met onze klantenservice: zij kunnen je in veel gevallen helpen last-minute nog iets te regelen.
2.3 Kan ik een voorkeursbloemist doorgeven?
Wanneer je voor een boeket van de lokale bloemist hebt gekozen (Keuze van de Bloemist), kies je op de pagina Ordergegevens in het bestelproces welke bloemist je het boeket wilt laten opmaken en leveren. Staat je keuzebloemist er nog niet bij, of wordt er geen dropdown menu weergegeven? Neem dan contact op met onze klantenservice.
2.4 Kan ik een bestelling plaatsen voor meerdere afleveradressen?
Ja, het is mogelijk om via de webshop één order naar meerdere adressen te laten versturen. Wanneer je één boeket in je winkelmand plaatst en dit naar meerdere adressen verstuurt, dan wordt er per adres één en hetzelfde boeket bezorgd.
3. Orderbevestiging, levertijd en wijzigingen
Een order is pas definitief wanneer je onze (automatische) orderbevestiging in je inbox hebt ontvangen. Zodra je een orderbevestiging hebt ontvangen kun je er zeker van zijn dat de order door Pimm® in behandeling is genomen.
Na een tijdje nog niks gehad? Neem dan contact op met onze klantenservice, zij checken het voor je!
3.2 Wat is de levertijd van mijn order?
Over het algemeen geldt voor de meeste artikelen in de webshop een levertijd van één werkdag. Omdat we echter met diverse leveranciers werken, kunnen de levertijden en -dagen per product verschillen. Houd hier rekening mee bij bestellen.
Je vindt de levertijd per product gemakkelijk terug op de productpagina. Zo zijn bloemen besteld voor 12.00 uur bij de lokale bloemist zelfs nog dezelfde dag leverbaar.
3.3 Bij een bestelling betaal ik verzendkosten per productgroep, klopt dit?
Ja, dat klopt. Het is belangrijk om je te realiseren dat het verzend- en orderkosten betreffen die de hoge reguliere administratiekosten vervangen, waardoor uiteindelijk een kostenbesparing wordt gerealiseerd. De facturatie en afhandeling van een boeketje dat voorgeschoten wordt door een werknemer kost tussen de €35,- en €95,-! Er wordt dus veel geld bespaard als er via Pimm® besteld wordt. De besparing zit in de reductie van facturen, declaraties en tijd welke veel hoger uitvalt dan de éénmalige verzend-én orderkosten.
3.4 Worden bestellingen tot aan het bureau van de ontvanger bezorgd?
Bestellingen worden niet tot aan het bureau van de ontvanger bezorgd. De bestellingen worden bezorgd aan de deur, in de postkamer of bij een receptie. Daarna moet het bedrijf er zelf zorg voor dragen dat het bij de juiste persoon terecht komt.
3.5 Hoe laat kan ik mijn taart en gebak laten leveren?
Je kunt kiezen tussen verschillende tijdvakken. Dit verschilt per leverancier:
Taartenwinkel: 08:00 - 13:00
3.6 Kan ik een tijdvak voor de bezorging van mijn bloemen aangeven?
Wanneer je hebt gekozen voor een boeket van de lokale of duurzame lokale bloemist (Keuze van de (Duurzame) Bloemist), kun je bij het afrekenen aangeven op welk tijdstip of tijdvak je de bloemen wenst te ontvangen. Dit doe je door in het opmerkingenveld een opmerking voor de bloemist achterlaten, zoals ‘leveren vóór 10.00 uur’ of ‘leveren tussen 8.00 en 10.00 uur’. Je vindt dit opmerkingenveld in de stap ‘Ordergegevens’.
3.7 Hoe kan ik een wijziging aanbrengen in mijn (afgeronde) order, of deze annuleren?
Alle wijzigingen kunnen worden doorgegeven via onze klantenservice. Het gaat dan bijvoorbeeld om een wijziging van het afleveradres, de afleverdatum, het aantal bestelde artikelen of de kostenplaats. Ze zullen hun best doen om waar mogelijk de gewenste wijziging door te voeren.
3.8 Wanneer beschikt mijn bestelling over track en trace gegevens?
Niet alle bestellingen beschikken over track en trace gegevens. Indien je bestelling per post wordt verstuurd beschikken de meeste zendingen over track en trace gegevens. Echter kun je bestellingen zoals boeketten van de lokale bloemist of gebak van de lokale bakker niet volgen. De track en trace gegevens worden automatisch verstuurd naar het e-mailadres gekoppeld aan het account waar de bestelling mee is geplaatst, let hier dus goed op. Beschikt je bestelling niet over track en trace gegevens maar heb je wel een vraag over de levering? Neem dan gerust contact op met onze supportafdeling.
4. Bloemen
Wanneer je voor een boeket van de lokale bloemist hebt gekozen (Keuze van de Bloemist), kies je op de pagina Ordergegevens in het bestelproces welke bloemist je het boeket wilt laten opmaken en leveren. Staat je keuzebloemist er niet bij, of wordt er geen dropdown menu weergegeven? Neem dan contact op met onze klantenservice.
4.2 Door wie worden mijn bloemen verzorgd?
Afhankelijk van het product wordt je boeket verzorgd door een van de onderstaande partijen. Hieronder een beschrijving van de gang van zaken bij elk type bloemen dat besteld kan worden:
Hulp nodig bij het kiezen van een partij? Open hier de keuzehulp voor bloemen.
Lokale bloemist:
Boeketten worden geleverd door een lokale bloemist uit de regio. Doordat het boeket geleverd kan worden door verschillende lokale bloemisten en vanwege veranderende seizoenen kan het boeket licht afwijken van de afbeelding. Door het gebruik van lokale bloemisten is de levertijd korter (zelfde dag mogelijk) en kan eenvoudig iets gecorrigeerd worden, mocht er onverhoopt iets mis zijn gegaan bij een bestelling/levering.
Bloombox:
Boeketten worden geleverd in aantrekkelijke Bloombox cadeauverpakking met FSC duurzaamheidskeurmerk. Exclusieve en hoogwaardige kwaliteit bloemen geleverd door één partij in de gehele Benelux. Hiernaast zijn er verschillende cadeau-opties als extra te kiezen (zoals chocola, dranken en geboorteartikelen) bij een Bloombox boeket en kunnen Bloomboxen gepersonaliseerd worden in eigen huisstijl.
Brievenbusbloemen:
Brievenbusbloemen worden plat verzonden in een brievenbusgeschikte verpakking en uitgeleverd door een landelijke leverancier. Voordeel is dat de ontvanger niet thuis hoeft te zijn op het moment van levering. De bloemen blijven tijdens het posttraject vers. Dit is mogelijk omdat de bloemen verpakt worden in een innovatieve speciale folie, waardoor ze ‘slapen’ tijdens de reis per post – zo drogen ze niet uit en rijpen ze niet.
4.3 Kan ik een tijdvak voor de bezorging van mijn bloemen aangeven?
Wanneer je hebt gekozen voor een boeket van de lokale én duurzame lokale bloemist (Keuze van de (Duurzame) Bloemist), kun je bij het afrekenen aangeven op welk tijdstip of tijdvak je de bloemen wenst te ontvangen. Dit doe je door in het opmerkingenveld een opmerking voor de bloemist achterlaten, zoals ‘leveren vóór 10.00 uur’ of ‘leveren tussen 8.00 en 10.00 uur’. Je vindt dit opmerkingenveld in de stap ‘Ordergegevens’.
4.4 Ik heb met spoed een bos bloemen nodig, kan ik niet beter direct de bloemist bellen?
Als centraal aanspreekpunt hoef je alleen nog maar Pimm® te bellen als je vragen hebt, ook bij spoed. Op deze manier wordt je bestelling ook direct op de juiste manier via het systeem verwerkt en voorkom je administratieve rompslomp achteraf – wel zo slim. Neem bij spoed dus altijd contact op met onze klantenservice.
5. Taart en gebak
Je kunt kiezen tussen verschillende tijdvakken. Dit verschilt per leverancier:
Taartenwinkel: 08:00 - 13:00
5.2 Hoe moet ik mijn logo/afbeelding voor op een taart aanleveren?
Je logo of foto moet aangeleverd worden als een hoge kwaliteit .jpeg bestand. Lukt het niet met het uploaden van het bestand? Dat ligt mogelijk aan de grootte. Het bestand mag namelijk niet groter zijn dan 1,5 MB.
5.3 Wanneer wordt mijn taart gemaakt?
Banketbakkers bakken vroeg in de ochtend. De taart wordt dus in de vroege uren gemaakt en 's ochtends bezorgd. Hierdoor kun je genieten van een heerlijke verse taart.
6. Cadeaubonnen
6.1 Hoe lang is de cadeaubon geldig?
De geldigheidsduur van de keuze cadeaukaart gaat pas in ná activatie door de ontvanger van de bon. Hierdoor zijn deze in feite oneindig geldig. Voordeel is dat je zo gemakkelijk de bon vooruit kunt bestellen en een voorraad kunt aanleggen voor terugkerende momenten, zonder dat de geldigheid in het geding komt.
De geldigheidsduur van de cadeaubon ná activatie is onbeperkt.
6.2 Waarom krijg ik als besteller nadat ik een cadeaubon heb besteld een activeringslink gemaild? En wat als ik de bon naar iemand anders stuur, wanneer kan ik de cadeaubon dan activeren?
Om veiligheidsredenen worden cadeaubonnen zonder saldo verzonden. Op deze manier zijn ze beveiligd tegen diefstal. Als iemand de zending onderschept kan deze persoon er niets mee. Als besteller ontvang je een activeringslink om het saldo op de bon te activeren. Zodra je de bonnen in ontvangst hebt genomen, activeer je de link en is het saldo actief.
Indien de cadeaubon direct naar de ontvanger verstuurd wordt (extern afleveradres), adviseren we je om de cadeaubon op de afleverdatum (bijvoorbeeld aan het einde van de dag) pas te activeren. De bon is op deze manier tijdens het transport beveiligd tegen diefstal.
6.3 De cadeaubon is nooit aangekomen en nu?
Dan neem je contact op met onze klantenservice. Wij zullen de cadeaubonnen dan blokkeren. Om deze reden is het ook verstandig om het saldo op de cadeaubon pas op het einde van de leverdatum te activeren. Had je dat al eerder gedaan en is de bon niet aangekomen? Dan kunnen wij bekijken of de bon door een ontvanger geactiveerd en of gebruikt is. Als dat niet het geval is, is er niets aan de hand. We blokkeren de cadeaubon dan meteen en sturen een nieuwe. Lijkt er sprake te zijn van diefstal? Daar zijn we voor verzekerd, dus je kunt je cadeaubonnen met een gerust hart per post versturen
7. Thuisbezorgd
Om een bestelling bij Thuisbezorgd te plaatsen, klik je op Thuisbezorgd op de startpagina van de cadeaushop. Vul vervolgens eerst de postcode in waar je de bestelling bezorgd wilt hebben en klik op "zoek". Wanneer je hier op zoekt worden de restaurants getoond die op dit postcodegebied leveren. Vervolgens kies je een restaurant, kies je uit het menu het gewenste eten en drinken en vervolg je het bestelproces om de bestelling vervolgens af te ronden.
7.2 Hoe weet ik of de Thuisbezorgd bestelling is bevestigd?
Na het afronden van je bestelling ontvang je zowel een orderbevestiging vanuit ons (Pimm Solutions) als een bevestiging vanuit Thuisbezorgd. Je gegevens worden doorgegeven aan het restaurant en je kunt de bestelling volgen via de Besteltracker die in de bevestiging van Thuisbezorgd staat.
7.3 Hoe kan ik mijn Thuisbezorgd bestelling volgen?
Vanuit de orderbevestigingmail die je van Thuisbezorgd ontvangt, kun je de bestelling volgen via de Besteltracker die in de bevestiging van Thuisbezorgd staat.
7.4 Hoe voeg ik bezorginstructies toe aan mijn Thuisbezorgd bestelling?
Bezorginstructies kun je achterlaten op de restaurantpagina waar je kiest welk eten en drinken je wilt bestellen. Je kunt bijvoorbeeld laten weten hoe de bezorger snel jouw voordeur kan vinden. Deze notitie kun je niet meer wijzigen nadat je jouw bestelling hebt geplaatst en de bevestigingsmail hebt ontvangen. Neem rechtstreeks contact op met het restaurant of de winkel als je wijzigingen wil aanbrengen. Je vindt de details van het restaurant in de bevestigingse-mail van je bestelling die je na het afronden van je bestelling van Thuisbezorgd ontvangt.
7.5 Waar kan ik terecht bij vragen over mijn Thuisbezorgd bestelling?
Heb je een vraag over het bestelproces in de Pimm Cadeaushop? Dan kun je terecht bij onze klantenservice.
Heb je een vraag over de geplaatste Thuisbezorgd bestelling? Dan kun je terecht bij het restaurant waar je de bestelling hebt geplaatst. Je vindt de contactgegevens van het restaurant in de bestelbevestiging van Thuisbezorgd. Vermeld hierbij de referentie van Thuisbezorgd.
8. Suggesties assortiment
Ben je op zoek naar een geschenk dat niet in ons assortiment voorkomt, of heb je andere suggesties? Neem contact op met onze klantenservice, zij gaan er voor je achteraan.
